Ge mig Ge mig Ge mig Ge mig Ge mig (a)

Seriöst, ge mig en liten unge. förstår inte varför man väntar tills man är typ 30 innan man skaffar sin första  - kommer jag aldrig göra, vill ju ha en nu! och det kom jag på idag (a).

Kan ju förstå att det inte är så okej om jag skulle få en nu är lixm bara 14. Men 17 eller något kanske. Om man kollar runt tex bloggar? om typ någon som skriver om att dom väntar barn eller har barn när dom är i den åldern, så är det inte många som peppar dom, utan bara skriver "att du kastar bort ditt liv osv" det är ju precis det dom inte gör? Dom tar ju hand om ett liv. Blir så irriterad så det finns inte!

           
                           /s.a
                                                    Galet sött ~


Kommentarer
Postat av: Carolina

Ett barn är inte ett gosedjur eller ett husdjur. Ett barn förtjänar 2 mogna föräldrar med fasta jobb och ett tryggt förhållande och boende.

Bara så du vet.

2009-10-23 @ 16:07:17
URL: http://carolinamalmbogg.blogg.se/
Postat av: Marcela

kan hålla med carolina här uppe som kommenterade. förstår din längtan efter barn för det hade jag oxo tidigt. nu är jag 29 med 2 små som tar all min tid. ska jag va ärlig så får jag inte ens gå och bajsa ifred utan de. och det är bara 1 exempel av många( tog det exemplet för det vill man ju göra ifred heheh)

men vänta så länge du kan du har hela livet framför dig. och dessutom så behöver man pengar, massvis av de och så klart 2 mogna föräldrar som ställer upp för barnet. och du kan även räkna med sömnlösa nätter. jag har själv inte sovit en hel natt på 3 år.

fortfarande sugen på barn nu??

skriv till mig så ska jag få dig på andra tankar =)

2009-10-23 @ 22:31:17
URL: http://yapoo.blogg.se/
Postat av: Marcela

heheheh, mmmmm ja ditt svar gav mig inte så stor bild av vad du egentligen tänker på. Ett barn tar ju otroligt mycket tid att ta hand om, så som jag beskrev innan. Och ja! Har man stöd från de äldre så skulle du säkert klara av det, men det är ju inte meningen att andra ska hjälpa dig med ditt barn utan meningen är ju att man ska kunna klara av det på egen hand med sin partner först och främst. och ett barn i din ålder har ju inte de inkomsterna för att kunna ta hand om ett barn. Du hade ju behövt leva på minimum, tyvärr. och inte för att kritisera dig för det vill jag inte. men försök att inte gå och bli gravid nu för då hade du fått inse verklighet.Något viktigt att leva för tror jag att du har även fast du inte har barn. först och främst måste ju du må bra som individ för att din nästa ska kunna ha det som bäst.

Önskar dig lycka till med allt runt omkring dig!

=)

2009-10-24 @ 16:46:31
URL: http://yapoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0